ANKETA

*Chcete být okamžitě informováni o novinkách na našich stránkách? Vyplňte svůj e-mail a my Vás budeme pravidelně informovat.

 HOME > MULTIMEDIA & ZÁBAVA > MONTÁŽE > Přídavný otáčkoměr

Stručný návod jak správně na montáž otáčkoměru

montaze/otackomer/logoV nejhorším případě, teda když Vaše kára nemá otáčkoměr z výroby a není to některý ze starších modelů Škody (věřím, že každý zběhlejší motorista si budíky na Fáčko či Feldu sežene na vrakáči za pár stovek), je montáž externího otáčkoměru. Raději než shánět nové budíky. Jednu tuto montáž Vám zde přiblížíme. Majitel této Toyoty Corolly měl smůlu. Jeho káru ve fabrice tímto užitečným doplňkem nevybavili. A tak si vybral řádný kousek, konkrétně od značky FK, typ FKKS 09.

Otáčkoměr je cejchovaný do 11 000 ot./min. a principielně spolupracuje jen se zážehovými motory, protože signál na měření
otáček získává z indukční cívky. Snímá všechny impulzy a podle nastaveného počtu válců motoru je přepočítává a ukazuje na
ciferníku.

Na závěr pár faktů k namontovanému přístroji. Jak vidíte, rozsah cejchování je 3/4 kruhu, což je nejlogičtější uspořádání. Podsvícení má 7 barev, které se dají libovolně měnit podle nálady, a pokud častěji měníte auta, můžete si jej namontovat do kteréhokoliv. Je totiž použitelný pro 4-, 6- i 8-válce. Za cenu 3900,- Kč to není zlé.


montaze/otackomer/01

1. Najděte vhodné místo na dobře viditelné umístění otáčkoměru v interiéru

montaze/otackomer/02

2. Demontujte autorádio pokud Vám to ulehčí přístup ke kabelům. V tomto případě se nám zdálo nejvhodnější místo přímo ve středu palubovky nad autorádiem

montaze/otackomer/03

3. Podle typu auta použijte pro napájení otáčkoměru vývod od autorádia, nebo ze spínací skříňky. V tomto případě bylo po ruce stále i spínané napájení autorádia. Otáčkoměr potřebuje i stálé napájení na udržení paměti pro kontrolu přeřazování (shift-light). Najděte si vhodné připojení ke kostře. Podle schématu zapojíte tři kabely otáčkoměru následovně: červený na přerušovaný zdroj (rádio), černý na kostru a žlutý na stálý zdroj od baterie

montaze/otackomer/04

4. Zelený, signální kabel připojte při klasickém starším systému kladívkového zapalovaní k minusovému pólu indukční cívky. V našem případě elektronického (tyristorového) zapalování ho připojíme ke kabelu impulsního snímače horní úvratě

montaze/otackomer/05

5. K otáčkoměru je připojená kabeláž s délkou 1 metr, takže u větších vozů bude třeba nastavovat

montaze/otackomer/06

6. Umístěte a upevněte otáčkoměr na palubovku. To můžete vyřešit pomocí oboustranné lepící pásky, lepidla, nebo samořezných šroubů – je to na vás. Zkusmo nastavte žádané otáčky momentu přeřazení pro rozsvícení červené diody (Shift-light). Přesný moment přeřazení si nastaví každý sám podle výkonové charakteristiky motoru

montaze/otackomer/07

7. Hotovo! Už to chce jen drsný pohled Briana O'Connora na palubovku...

 

Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek