Tuning párty -komentář (03.07.2003)
Sobota 6:30-7:30 AM (Velké Pavlovice - jižní Morava) Poslední úpravy, leštění skel a výběr vhodné muziky, vyrážím směr tuning-párty Hradec Králové. Harley a jeho banda už mi od včerejška drží fleka, poslední zprávy od nich byly, že přijelo kolem 1200 aut. Tankuju plnou Natural98 a s cihlou na plynu vyrážím. Tak ta cihla na plynu se mi nevyplatila, na cestě bylo příliš mnoho policejních hlídek a jedni mě dostali. Vyslechnul jsem si připomínky ke snížené svítivosti světlometů, díky mé protažené kapotě, narážky na chybějící zástěrky a hlavně překročení rychlosti o 30km. Ach jo. Platím 1000Kč a o hodinu později (kolem 10:15) přijíždím do Hradce Králové. Po loňské zkušenosti, jsem očekával kilometrové kolony, ale nic takového se nestalo. Organizace za pomoci dopravní policie, byla vynikající. Vjíždím na letiště, dostávám číslo 2011, ale poněkud zklamán, oproti loňsku jsem neobdržel ani nálepku ani žádný další present. Zřejmě ani pořadatelé s takovým počtem vozů nepočítali. Poučení pro příště, jet o den dříve.
Místo, které mi kamarádi drželi nebylo zrovna příliš na očích, takže jsem zvolil prozatím výhodnější pozici, s tím, že se přesunu až večer. Musel jsem otestovat novou hudební aparaturu v mém voze a udělat pár foteček. Zesilovač Blaupunkt o výkonu 640W spolu s tubou Magnat PowerBull 2501 a dalšími osmi reproduktory ve voze nadělaly pořádný rámus, ohlas a reakce přihlížejících, byly více než uspokojivé.
S duší v peří jsem se vydal obhlížet konkurenci a bylo se na co dívat. Od naprosto překopaných škodovek, v kterých se daly nalézt motory z VW, Audi, nebo turbo z Octavie, na kterých je doslova vidět domácí práce, až po tovární tuningy BMW, Audi, kde je vidět spousta vynaložených finančních prostředků, přes více či méně originální úpravy všech možných značek.
Můj osobní dojem byl, že kvalita a úroveň laděných vozů vystavených letos, oproti loňsku značně vzrostla. Měl jsem možnost být na několika tuning akcích v Belgii (fotky pro srovnání na http://orange.foto.cz ), ale musím říct, že oproti našim tuning akcím jsou to jenom pasivní výstavy vozů a opravdu se nemáme za co stydět.
Další kapitolou byl sprint na 400m. Škoda, že počet účastníků byl tak omezený, na každého se nedostalo. Opět, potřeba přijet podstatně dříve.
Velkým překvapením byla Škoda 130LR Martina Nikorjaka, která dokázala porazit moderní 600koňový supersort Ultima Can Am. Pravdou je, že Ultimě trochu selhala spojka, ale vyhrané je vyhrané! (14.40s ku 15.26s) Martinova Škoda s motorem 1.3L porazila všechny vozy ve třídě do 2000cm. Je to v podstatě zrenovovaný originál závodní Škody 130LR tak jak v roce 1986 jezdila (130k 600kg).
V závodech do vrchu, které tato škodovka jezdí, nemá konkurenci ani ve třídě 1.6L a to vše mezi auty o 16let modernějšími (podle slov majitele Martina). Kompletní výsledky sprintu, najdete na stránce:http://www.privatsprint.cz/vysledky/rocnik03/hradectp/HKsprint.htm
Po 13hodině se z prostoru sprint dráhy ozval řev turbínového motoru, který byl kombinován s obdivným řevem přihlížejících, opravdová paráda, ale byla až večer, kdy plameny a kouřové efekty proudového motoru byly podstatně viditelnější. Holandský pyromaniak Michael Kooy řádil na své turbínové čtyřkolce jako splašený a v divokých smycích doslova lítal po celé sprint dráze.
Proklamované zrychlení z 0-100km za 1sec nedokážu posoudit, ale bylo to HODNĚ rychlé. Na závěr byla jeho show zakončena ohňostrojem - samozřejmě ne výbuchem jeho turbíny.
Program byl opravdu nabitý, například focení moc pěkných modelek, seskoky padákem... a při tom všem pálení pneumatik "burnout" na vyhrazené ploše.
Toto byla jako vždy dominanta vozů především značky BMW. Jeden expert večer předvedl opravdu extra show gumování ráfku i s jiskrným efektem.
Zahanbit se nenechaly ani škodovky, které s větší či menší úspěšností předváděly několikanásobné otočky (hodiny) na místě. Večer po koncertu rockové skupiny Argestea se rozjela housparty a rockotéka a v nabídce nechybělo ani autokino a kolem půlnoci striptýz, takže si snad každý vybral.
Kolem 3hodiny ranní jsem padnul a usnul spánkem spravedlivým, abych byl později probuzen velice nepříjemným hlukem bortících se plechů. Ještě, že jsem svůj vůz odpoledne přeparkoval. Poblíž místa, kde jsem předtím stál, narazil červený VW Golf do velmi pěkného Favorita, Škodovky a také zároveň do VW Scirroco. Situaci řešila přivolaná policie.
Nebyla to zrovna příjemná tečka za tímto tuning srazem, ale celkový dojem z této akce byl vynikající. Považuji za akci č.1 v rámci českého tuningu.
.orange.
Pár fotek z Tuning Párty naleznete zde
Vaše názory na tuto akci, oceníme v diskuzi zde