Tuning REDAKCE

AOS: ve dne i v noci (12.07.2004)

loga/autoklubAOS: ve dne i v noci

Druhý červencový víkend nenabízel příliš mnoho srazů, a v losování vyhrálo představení amatérsky pořádané automobilové orientační soutěže. V kempu Kachlička nedaleko Humpolce se o víkendu konaly hned dvě akce. Plánovaný sraz jihlavského Stinger clubu sdružující příznivce vozů Škoda 1000 MB – Škoda 110R a sraz vozů Škoda s motorem ve předu (spartaky, oktávky, felicie nebo tudory) – tento sraz byl původně naplánován na příští týden, ale jak škodovky s motorem v zadu, tak ty s motorem ve předu se v příjemném prostředí kempu snesly...

 

Noční AOS

Hlavním důvodem návštěvy srazu Stinger clubu byla noční automobilová orientační soutěž v okolí Humpolce. Soutěže se zúčastnilo pouze šest vozů. Má účast s vozem VW Golf Cabrio nevadila. Startovalo se po deseti minutách a celá AOS byla založená na obálkové metodě. Jedna obálka s mapou a prvními instrukcemi. Dvě obálky s nápovědou. V každé obálce byl úkol nalézt další cíl, který se skrýval ve velice vtipných hádankách. Takže nikoho nepřekvapilo, když měl hledat symbol továrny, u kterého další instrukci poskytne okno ze šatlavy. Komín továrny v Květinově a okno ze šatlavy (nevadilo, že jste ho hledali patnáct minut) předal další instrukce vedoucí do srdce národního stromu. Náves nabízela hned několik vzrostlých lip a pochodující postavy v tlumeném světle dvou lamp si zanedlouho vyžádaly zásah domorodců v podobě vykázání ze soukromého pozemku. Většina posádek se pak musela upřímně smát nad faktem, že srdcem národního stromu byla nedaleká vesnička Lípa.

Ačkoliv nebyla přesně stanovena maximální doba příjezdu, rychlost pak rozhodovala v pořadí soutěžících. Staré škodovky však jaly svůj úkol rozvážným rozjezdem, protože stačilo jediné přehlédnutí a šance na první místo byly ztracené. Absolutně za geniální nápad pořadatele Avatta hodnotím šifru složenou z počtů 1x3 atd., které navazovaly na otázku, k čemu slouží červeně blikající věž za Herálcem. Inteligentní závodníci ihned vytahovali své mobilní telefony, aby si přes SMS zprávu mohli ověřit, o jakou další zastávku se jedná. Dobroutov.

Kdo jel někdy AOSku, jistě ví, jakou práci dá orientace dle itineráře a plnění jednotlivých úkolů. Noční AOSka však byla výjimečná také tím, že neexistoval žádný itinerář a obloha nenabízela žádné světlo pro lepší orientaci.

Se svou posádkou jsem skončil na čtvrtém místě (šatlava a srdce národního stromu vykonaly své). Start ve 22:40 a příjezd ve 23:53. Spousta zábavy, kterou však nelze doporučit vozům s nízkou světlou výškou či s povrch silnice kopírujícími spojlery.

 

Denní AOS

V sobotu v devět hodin ráno se na startovní čáře pro denní automobilovou orientační soutěž sešlo dvanáct vozů. To už jsem stál na startu s pořadovým číslem 13 ve své Škodě 1000 MB, ovšem bez navigátora, což signalizovalo řadu problémů.

Start v 9:40 pro mé číslo a itinerář se brzy radoval s prvních popsaných cedulí s názvy právě projížděných obcí. Název Boňkov se dalo napsat ještě za jízdy, ale před obcí Budíkov – Malý Budíkov už bylo nutné zastavit. V tomhle měly ostatní posádky s navigátorem výhodu, protože řidič jel a nemusel psát nic.

Několik set metrů a už jsem opisoval letopočet na kapličce v první obci. Mezi dalšími úkoly na šedesátikilometrové trase nechybělo počítání pilířů mostu pod dálnicí D1 nebo počet schodů vedoucích na dálnici, zjišťování jaký zdroj vody je u hřbitova za obcí Herálec, zjišťování telefonního čísla v obci Plačkov nebo zjišťování jaký známý antropolog se narodil v Humpolci. Vedle znalostních a hledacích úkolů čekal na všechny soutěžící také manuální úkol nebo spíše dovednostní. A ten byl v obci Proseč u gotické tvrze. Zde měli za úkol závodníci vystřílet vzduchovkou co nejlepší výsledek, který pak byl započítáván k bodům při závěrečném vyhodnocování.

Kromě úkolů a neustálého sledování itineráře se však účastníci podívali na zříceninu hradu Orlík nebo v cíli na hrad Lipnice či na rodný dům Jaroslava Haška v Lipnici nad Sázavou. Po dvou a půl hodinové jízdě jsem dosáhl sedmé příčky v celkovém hodnocení. Ovšem obhájit třetí místo na srazu loni se mi nepodařilo.

Vedle AOSek se mohli účastníci srazu zúčastnit sprintů, voleb krásy automobilů nebo zkusit jízdu zručnosti.

Pravidla, historii a možnost účasti na Automobilových orientačních soutěžích připravujeme v samostatném článku na příští týden.


Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz
Foto: Autor

 

mask/orange_ctverec  Pár obrázku ze srazu Stinger klubu

     
     

 

Kompletní fotogalerii naleznete ZDE

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek