Tuning REDAKCE

Český Tuning-Rudé rajče (01.08.2005)

Český Tuning-Rudé rajčeFrancouzské vozy se v české kotlině těší velké oblibě a značka Peugeot zastupuje na tuningových srazech docela vysoké procento. Vedle nejoblíbenějších 206tek a 406tek se stále častěji objevují nové úpravy modelů 306. Do úprav třídveřového hatchbacku se pustil také Martin, který na své první upravené auto čekal tři roky. Zdaleka ne kvůli věku, ale především kvůli prostorám, času a samozřejmě financím. Minulý týden Martin své dílo dodělal v rámci první fáze a sobotní sraz v Holešově bude jeho úplně prvním.

V technickém průkazu se Martinův vůz honosí názvem Peugeot 306 1.6 XS. Rok výroby 1996 je stále ještě akceptovatelným pro zájemce o vozy do maximálního stáří deseti let. Vůz se chlubí výkonem 90 koní.

Mezi první úpravy, které začaly letos v dubnu, bylo odstranění bočních lišt a zavaření otvorů po nich. Na řadu následně přišlo kytování a  broušení. Zavaření zavazadlových dveří a odstranění zámku. Odstranění zámků na dveřích a montáž odskoku byla další úpravou, do které se Martin pustil. Pak už přišlo nařadu odmontování stěrače zadního skla.

Martin dlouho přemýšlel nad spojlerovou sadou. Nakonec zvolil spojlery od firmy Carzone. Boční prahy pochází od stejné firmy. Přední i zadní světla jsou sériová, zadní jsou ozdobena stříbrnou linkou. Originální zpětná zrcátka vystřídala v plnění své funkce zrcátka M5. Martin se věnoval i takovým detailům jako je víčko nádrže, které bylo vyhlazeno do co nejjednoduššího tvaru. Masku pak úpravce zbavil klasického lvíčka a nahradil ho opět jednoduchými tvary.

Před lakem se vůz dočkal snížení ve předu o 40 mm díky pružinám Venturi. Zadní tlumiče i pružiny jsou sériové. „Musím s vozem jezdit každodenně, takže si větší snížení nemohu dovolit,“ vysvětluje Martin. Pro hezčí vzhled si Martin pořídil hliníková kola Alessio San Remo o velikosti 15 palců. Ve předu jsou pneumatiky Continental o rozměrech 195/50 a vzadu Toyo T1S o stejných rozměrech.

Hutnější sound se line z nově vyrobeného výfuku s použitím tlumiče a koncovek KN, které ústí ze spojleru uprostřed. Co se týče interiéru, ten se zatím dočkal pouze stejného barevného provedení jako karoserie. Ta získala sytý odstín červené.

Martin plánuje v nejbližších dnech koupi sportovního volantu, pedálů, vnitřního osvětlení neony a zvukovou aparaturu.

Celá úprava zabrala Martinovi čyři měsíce. „Všechny úpravy se dělaly v improvizovaných podmínkách pod širým nebem,“ prozradil Martin. „Důvod, proč jsem se do úprav pustil, je ten, že se mi nelíbí sériové automobily. Chci se odlišit od ostatních. Původně jsem plánoval koupi Golfa III, jenže ten má skoro každej, takže nakonec padla volba na Peugeota,“ dodal.

Jiří Juránek
Redakce@autodoplnky.cz
Foto: Autor

 

Český Tuning-Rudé rajče  Pár obrázků vozu Peugeot 306 Red Tomato

Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče
 
Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče
 
Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče
 
Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče
 
Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče Český Tuning-Rudé rajče


Kompletní fotogalerii naleznete ZDE

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek