Tuning REDAKCE

Extrémní Mazda RX-8 (11.10.2004)

tuning-aktuality/11_10_2004_mazda/logo_mazda_01Mazda vytvořila extrémní RX8 koncept

Zvláštní tvary, super nastupování, dokonalé jízdní vlastnosti a neobyčejný wankelův motor. Mazda RX8. Dodnes lituji, že jsem nekoupil jejího předchůdce RX7 v autobazaru za pouhých 24 tisíc korun. Po uvedení nové řady na trh se cena starého modelu vyhoupla značně vysoko a dnes je ceněna i sta tisíci. Dnes bude ale řeč o novém modelu, protože Mazda Austrálie vytvoříila první svůj vlastní extrémní vůz a je jím přeplňovaný RX-8 Motorsport Concept, který byl představen na Australian International Motor Show v Sydney.

Extrémní Mazda RX8 je silák vytvářející sílu 360 ušlechtilých koní a vzhledově se tento agresivní silák podobá rozzuřenému býku. A to vše je postaveno na devatenácti palcových kolech a pneumatikách.

Manažer projektu Allan Horsley řekl: „RX-8 Motorsport Concept byl pro nás opravdovou výzvou a díky inženýrům a výrobě jsme tohle všechno zvládli během několika měsíců.“ K agresivnímu vzhledu Mazdě RX8 napomáhá především přední spojler a robustní Mazdanos v přední části kupátka. Velkou zásluhu na robustním vzhledu má také velký otvor pro přísun vzduchu. Sportovní atmosféru dotváří nepříliš veliké křídlo. Největší změnou je však pravděpodobně zatmavení předních světel.

Zvláštní lak je červenou slídovou metalickou barvou. Na bocích vozu pak obohacen o GT pruhy s logem automobilky.

Devatenáctipalcová kola jsou obuta do pneumatik o velikostech 235/35 ve předu a 255/35 vzadu. Obyčejná verze RX8 oproti tomu nabízí osmnáctková kola s pneumatikami 225/45.

Výrobci tohoto upraveného vozu se zaměřili také na tlumiče a dynamiku jízdy. Modifikace zaznamenala změnu v nových specificky tuhých Eibach pružinách. Změněné tlumiče s podporou nových pružin pomáhají lepšímu řízení a nabízí rychlejší odezvy.

Větší síla a točivý moment než je u standardních vozů je zde díky rotačnímu motoru Renesis a vodou chlazenému turbu Garret. Toto spojení a přeprogramovaný Power Control Module maximalizuje efektivitu motoru a zvyšují sílu o 52 procent oproti sériové RX-8.

Se zvýšením výkonu se výrobci zaměřili na nový výfukový systém. Brzdný systém je zde zastoupen závodními šestipístky, které pracují na 335mm ventilovanými disky. Podobné systémy jsou použité ve světových rallye, Japanese GT, V8 Supercar a NASCAR racing. Nová Mazda RX-8 z Austrálie se tak může postavit po boku mnohem „sportovnějších“ bratříčků.

 

Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz  
Foto: Archiv

 

mask/orange_ctverec  Pár obrázků Mazdy RX8

     

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek