Tuning REDAKCE

Fiat UNO Coupe (23.06.2004)

loga/autoklubOkřídlená Zlatovláska

Každý princ musí o svou princeznu bojovat. Hodiny, dny a měsíce trvá, než vůbec uvidí její ladné tvary a někdy se vysněná princezna neobjeví vůbec. Někdy stačí odhodlání a píle a z hranaté krabičky sir Lukáš Tůza vytvořil princeznu plných tvarů. A pokud bychom se bavili o princeznách, tak tahle pochází z Itálie a její jméno je Fiat Uno. Šikovné ručičky majitele však změnily vůz k nepoznání a zlatý lak udělal ze sériového vozu Okřídlenou Zlatovlásku.

Všechno začalo před dvěma lety, kdy si přátelé Lukáš Tůza a Jiří Langhans usmysleli postavit něco, co bude jedinečné, originální a atraktivní. A jejich záměr se jim povedl. Sériový Fiat Uno 1,3 turbo i.e. přestavěli na leštěnkové kupátko s ostrými rysy.

Ačkoliv jsou dnes v oblibě především exteriéry a ladění vozů začíná především u spojlerů či doplňků, Lukáš s Jirkou se nejdříve vrhli na výkon. Hned na začátku úprav stačilo Uno vyhrát třetí místo ve sprintu v Příbrami, kdy zajelo 400 metrů za 14,8 vteřin. Pokud zůstaneme u čísel, Lukášovo Uno má 120 koní, stovku udělá za 5,9 vteřin a maximální rychlost je 217 km/h.

A pak přišel osudový nápad postavit systém vertikálního otevírání dveří. Začalo měření, pilování, kytování, vaření a výsledek s použitím plynových vzpěr a pantů na předním sloupku stál a stojí opravdu za to. Vůz tento nápad přenáší do úplně jiné dimenze a Lukáš už se těší, až bude mít hotov interiér, aby mohl svůj vůz přestavovat na srazech v celé kráse.

Přední kapota je prodloužena a dosedá na integrované lampy z vozu Volkswagen Polo V. včetně blikačů. Maska s tahokovem je vlastní výroby. Stejně tak přední i zadní spojler. „Na nich jsme pracovali asi pět měsíců,“ usmívá se Lukáš a je na něm vidět, že je rád, že to má za sebou. Díky přednímu spojleru je vůz delší o 25 centimetrů na spodní straně spojleru a o 18 centimetrů na horní hraně. Výška od země je 6,5 cm. Zadní spojler dominuje intergrovaným výfukem s dvoukoncovkou Layiting a decentními přesahy přes lakované zadní svítilny.

Vůz stojí na čtrnáctipalcových litých kolech Brock a jsou obuta do pneumatik Toyo rozměrů 195/45 na všech kolech. Přední náprava je rozšířena o šest centimetrů, zadní potom o deset centimetrů. Střecha se dočkala zakulacení a velmi originální jsou na voze jednoduché, ale zcela výmluvné prahy. Vůz je vepředu snížený o 14 cm a vzadu o 10 cm. Světlá výška vozu je nyní 134 cm oproti sériové 155 cm.

V domácích podmínkách je vyrobené také víčko nádrže. Lukáš má na Unu všechna okna pokovená a velmi si chválí zrcátek, která pocházejí ze sněžného skútru Kawasaki. Při otázce na lak se Lukáš usmívá a říká: „Ten stříkal Láďa ze Sedlejova.“ Nehodlá cokoliv dodávat.

V současné době se úpravce soustřeďuje na interiér, ale počítá, že ho představí až v příštím roce, protože mu chce věnovat maximální péči. Fiat Uno v sériové verzi je nudným automobilem. Pokud si ho ovšem vezme do parády Lukáš Tůza, rázem se změní v atraktivní kupé. Kontakt na Lukáše: 607 / 637 106.


Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz
Foto: Autor

mask/orange_ctverec  Pár obrázku Fiatu UNO Gold Coupe 

     
     



Kompletní fotogalerii naleznete ZDE

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek