Tuning REDAKCE

Golf VI - proč má být nejlepší? (14.08.2008)

Golf VI - proč má být nejlepší?NOVINKY - O novém Golfu se hovoří jako o nejlepším Golfu všech dob. Otázku, proč by jím měl být, jsme si položili také my a zkusili jsme zjistit, co se dá, abychom se podívali na automobil nové generace také takovýma očima. Nový Golf je pro řadu zákazníků dalším posunem v životě. Někteří s ním žijí od první generace z roku 1974. "Šestá generace Golfu se naprosto vymyká klasice, na kterou jsme zvyklí. Nový model naprosto přepisuje standardy kvality a komfortu. U šesté generace jsou tyto kategorie na mnohem vyšší úrovni," řekl Martin Winterkorn, ředitel Volkswagen AG. Nový model se začne prodávat v říjnu tohoto roku v Evropě, za kterou bude v prodeji následovat Afrika, Asia, Austrálie a Severní Amerika. Základní cena pro německý trh byla stanovena na 16 500 euro.

Inovativní síla se skrývá v novýc technologiích. Automobilka slibuje snížení spotřeby o osmadvacet procent. Navíc všechny benzínové i dieslelové motory splňují standardy EU-5. Na palubě vozu se skrývají technologie automatické kontroly vzdálenosti ACC, adaptivní kontrola podvozku DCC nebo klasický parkovací asistent. Nechybí samozřejmě stabilizace podvozku a sedm airbagů včetně jednoho kolenního. Bezpečně ovšem nový Golf vypadá i zvenku. Přeci jen je znát, že za designem stojí slavný Walter de Silva. Golf s pořadovým číslem 6 sice vypadá zdánlivě jako pátá generace, ale jde o promyšlený vývoj automobilky. Stačí se podívat na rozdíly mezi Golfem první a druhé generace nebo třetí a čtvrté generace. Vždycky je to Golf. Teprve u páté generace se nám legendární krabicoidní vůz zakulatil. Přesto ho zákazníci přijali s nadšením.
 
Sice není tak atraktivní jako Scirocco, ale rozhodně v sobě nezapře duši atleta. Především design předních a zadních světl si zaslouží pochvalu, neboť tyto detaily v budoucnu udělají Golfa snadno rozpoznatelného. Navíc je celá karoserie koncipována tak, aby nebyli pasažéři rušeni nepříjemnými ruchy zvenčí. Akustická izolace je údajně nadprůměrná.

Konečně se ovšem dostáváme pod kapotu vozu. Tam najdeme několik zajímavých variant. Tichý turbodiesel se systémem vstřikování common rail je u Golfu použit poprvé. Výkon vozu bude 90 a 170 koní. Nebude chybět ale ani výkonnější dvoulitr s výkonem 110 a 140 koní. Přičemž průměrná spotřeba turbodieselu bude u všech variant cca 4,5 litrů na 100 kilometrů. Benzínové varianty budou celkem čtyři. Výkonově na tom budou následovně 80, 102, 122 a 160 koní. Nejslabší osmdesáti koňový motor spotřebuje v průměru 6,4l/100km, za to se ale chlubí relativně slušnými emisemi 149 g/km CO2.

Všechny vozy budou vybavené převodovkou DSG, a to buď šesti nebo sedmi stupňovou. Ta zajistí relativně slušnou spotřebu. Například u modelu 1,4 TSI o výkonu 160 koní s využitím sedmistupňovém DSG převodovky si vůz vezme šest litrů a emise CO2 budou tvořit 139g/km.

Cena modelu ještě nebyla zveřejněna.

-jj-
redakce@autodoplnky.cz
Foto: Archiv

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

Golf VI - proč má být nejlepší?

 

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek