Tuning REDAKCE

Kopřivnice nabrala vítr do plachet (20.04.2004)

obrazky/lista_kopr_akt

obrazky/obr_kopr_01Kopřivnice se během několika prvních týdnů stala velmi očekávanou událostí. Zvědavost přinutila tunery přemýšlet nad absolvováním i několik stovek kilometrů za lákadlem sezóny, a sice klopeným oválem nebo chcete-li polygonem automobilky Tatra a možnosti zkušebních jízd na trati, která ještě českým fanouškům tuningu nabídnuta nebyla. Paradoxem je, že právě toto lákadlo zůstalo nevyužito a jízdy na klopeném oválu byly zrušeny. Sobota 17. dubna v Kopřivnici byla trochu zmatená, ale zajímavá a přilákala tisíce lidí, kteří byli s prvním ročníkem nového srazu spokojeni. obrazky/obr_kopr_03

Příjezd do města Kopřivnice doprovázel zvuk burácejících výfuků laděných automobilů a bohužel také neustále se zpomalující kolona vozů mířící do areálu Tatry. Před odbočkou na polygon se kolona vozů zastavila. Zcela upřímně jsem si oddychl, že jsem nejel laděným vozem, protože představa několikahodinového čekání k bráně areálu Tatry mě velmi znepokojila. Zaparkoval jsem svůj vůz u čerpací stanice a vydal se na sraz pěšky. Hned po prvních metrech se ukázalo, že to byla relativně dobrá volba, neboť někteří nedočkavci se řadili do pruhu pro protijedoucí vozidla a zcela tak zatarasily cestu přijíždějící záchrance, která čekala na uvolnění cesty celých pět minut. Po několika minutách jsem se dostal na hlavní příjezdovou cestu k polygonu, kde mě čekalo překvapení v podobě asi dvoukilometrové kolony vozidel řadících se ve dvou pruzích vedle sebe. Zejména škodovky měly s čekáním v koloně problém, což dokazovaly otevřené kapoty motorů a dvě vyvařené škody na kraji vozovky. Důvodem dlouhé fronty bylo neskutečně pomalé odbavování vozů na příjezdu. Frontu však netvořily jen vozy, ale také pěší příchozí. Ukázalo se, že prodejců vstupenek by mohlo ve skutečnosti být více a příjezdy do areálu by tak mohly být svižnější.

obrazky/obr_kopr_04Kdo nikdy na polygonu Tatry nebyl, nedokáže si představit možnosti tohoto srazu. O tom, že tunery nerozhodí ani chvilková indispozice pořadatelů, se mohli přesvědčit všichni, kdo obdivovali stovky laděných vozů uvnitř areálu. Ačkoliv se jednalo o jednodenní sraz, nadšenci tuningu přijížděli celé dopoledne a dokonce i po obědě. V průběhu dne tak bylo stále na co koukat. Po zimě se z garáží vylíhlo spousta nových kousků a ty „okoukané“ z loňských let majitelé přikrášlili opět o několik nových překvapení. Někteří samozřejmě tím nepříliš šťastným způsobem, takže jako jiná místa, i Kopřivnice byla nucena přivítat řadu stromečkářů s maximálním množstvím samolepek a svítivých modrých diod. Asi nejtroufalejší výzvou byla oranžová škoda 100 s pěknou výbavou s použitím dřevených laťek v prostoru motoru. Prosím neplést s druhou škoda 100, která měla na kapotě kufru vyvedený airbrush. Mezi těmito vozy se však objevovaly především s pečlivostí laděné kárky, které se pak těšily zaslouženému obdivu. O možnostech těchto vozů se mohli sami majitelé přesvědčit na dráze rychlostní zkoušky. I zde došlo kvůli nezdařilé koordinaci organizátorů asi k hodinové prodlevě, neboť chování návštěvníků připomínalo splašeného slona vypuštěného na svobodu. (viz. Foto ve fotogalerii) Rychlostní zkouška se neobešla bez kolizí, ačkoliv většina jezdců své umění nepřeceňovala a dávala dobrý pozor na to, aby svého miláčka neopřela o svodidla. obrazky/obr_kopr_02

Vedle možnosti sledování a závodění s modely RC se zdatnější jedinci mohli shoupnout na bungee trampolíně nebo si vystát několik desítek metrů dlouhou frontu na párek nebo steak.

I přes zákaz gumování v areálu se opět našlo několik majitelů silných BMW, kteří museli předvést své umění protáčení kol. Ti si vysloužili obdivných pokřiků svých fanoušků s nejčastějším tvrzením: Seš machr, jen mu dej napít! Zde reakce pořadatelů byly bleskové a ihned řidičům vysvětlili, že plocha je určena k parkování.

Dopoledne se před zraky diváků představil stařičký Opel Kadett v úpravě Lowrider. Čtveřice hydraulických válců dokázala s autem dělat divy, o čemž se přesvědčili také dva návštěvníci, kteří si do vozu dobrovolně nastoupili. Program nabídl vedle představení vozu lowrider také vystoupení taneční skupiny. V rámci vstupenky mohli návštěvníci srazu shlédnout také expozici muzea Tatra s patnáctikorunovou slevou.

obrazky/obr_kopr_05Sraz v Kopřivnici návštěvníci vzali vážně hned při prvním ročníku, o čemž svědčí účast vysoce převyšující Renocar Show v Brně. Návštěvníky neodradila ani ledová přeháňka deště ani relativně vysoké vstupné. Zejména tedy pro vozy, které se čtyřmi pasažéry museli za vjezd do areálu zaplatit celou pětistovku. Klopený ovál se letos nezdařil, pořadatelé ale vidí, že o tuto akci bude zájem a příště se vyvarují začátečnických chyb, které jim však všichni velice rádi odpustí, neboť byl sraz velice povedeným setkáním šílenců, kteří jsou pro tuning schopni obětovat stovky kilometrů, stovky korun a stovky hodin, které se jim vrátí teprve s obdivem jejich vozů. A v Kopřivnici bylo co obdivovat.

Fotogalerii naleznete ZDE


Jiří Juránek

redakce@autodoplnky.cz

Foto: autor

 

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek