Tuning REDAKCE

Lotus Elise a Exige (11.08.2004)

loga/autoklubLotus Elise a Exige

Někdy stačí správně zvolit barvu a vytvořit ty nejoptimálnější spojlery a z obyčejného osobního auta se může stát, alespoň vzhledově, čistokrevný sportovní automobil. Jenomže sporťáky jsou sporťáky hlavně kvůli síle a neuvěřitelně jasnými a čistě čitelnými jízdními vlastnostmi. Lidé z Anglie jsou převážně kozervativními lidmi. Takto hovoří učebnice. Ovšem tito „konzervativci“ dokázali vytvořit takové vozy jakou jsou MG, Morgan a v neposlední řadě Lotus. A ačkoliv všichni nejraději vzpomínají na Lotus Elan, nelze jinak než představit současnou špičku, Lotus Elise a Exige.

Vozy se žlutozeleným znakem, jako by vyzařovaly něčím zvláštním. Jsou ryze sportovními vozy, ale kdykoliv před nimi stojíte, uvědomujete si, že jim něco chybí. Hlavně těmto dvěma dravcům: Elise a Exige. Rozhodně nemá smysl představovat tyto modely ve větší míře a detailech, neboť jsou na modelovém trhu už tři roky. Ovšem smysl má představit okruhový typ Lotusu Elise: Exige.

V centru Stuttgartu, když minete Schlossplatz a vydáte se přes Charlottenplatz až k Olgaeck Strasse, narazíte v Alexanderstrasse na malého prodejce a service anglických vozů Morgan a Lotus. Tahle firmička se jmenuje Merz & Pabst Automobile a zvláštností může být i fakt, že na německém trhu dominuje již od roku 1936. Záměr byl jednoznačný, sehnat tyto dva vozy k focení a pak trochu provětrat Exige.

Pokud se vám někdy podaří vidět tyto dva klenoty vedle sebe, okamžitě vás zaujme Exige. Především svými zadními partiemi a dokonalým řešením zadního okna. Elise je řadový vůz v úpravě targa. Je sexy, ale okruhový speciál Exige nenechá nikoho chladným. Ovšem první problém u Exige nastane již při nastupování do vozu. Dveře jsou relativně malé a široký práh neumožňuje ladné nastupování, takže technika nastupování by se dala přirovnat ke gymnastickému výkonu. Ovšem po nastoupení do vozu obejmou řidiče tvrdé skořepiny a vůz navozuje dojem toho největšího bezpečí. Samozřejmě i díky ochrannému rámu. Interiér je strohý, ovšem vkusný a navozuje pravou závodní atmosféru.

Ovšem mnohem zajímavější je exteriér, který se honosí oblými sportovními tvary a kompaktním vzhledem. Po celé střeše se až k zadnímu křídlu táhne nasávač vzduchu. Malé křídlo dodává na kompaktnosti. Vůz je lehoučký díky hliníkovými a uhlíkovým kompozitům. Konkrétní hodnota uvádí pohotovostní hmotnost 780 kilogramů.

Motor uložený uprostřed pohání zadní kola. I když je obsah pouhých 1800 kubických centimetrů, vůz z nuly na sto zrychlí za 4,9 sekund a maximální rychlost se pohybuje kolem 218 km/h.

Lotus Exige je nekompromisním tvrďákem na silnici. I přes relativně měkký podvozek je s ním jízda velmi zábavná a ve městě nadělá parády k nezaplacení. A cena? Připravte si pětačtyřicet tisíc euro. Za tu cenu tenhle vůz stojí, ovšem pokud ho nehodláte zničit na našich okreskách. Připravili jsme pro vás řadu výmluvných fotografií, které nepotřebují komentář.


Text a foto: Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz

 

mask/orange_ctverec  Pár obrázků nového Lotusu

     
     

Kompletní fotogalerii naleznete ZDE

 

Děkujeme firmě Merz & Pabst Automobile za spolupráci.

tuning-aktuality/11_08_2004_lotus/logo_lotus_03

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek