Tuning REDAKCE

„Nepochopitelný“ tuning (27.09.2004)

„Nepochopitelný“ tuning

Důvodem, proč se dnes opět setkáváme s jiným psaným útvarem než je článek, je naprosto stupidní inzerát nalezený v Annonci ze dne 17. září 2004. Člověk si vždycky myslí, že už viděl mnoho, zvláště pak v české zemi, kde svá naprosto neuvěřitelná auta dovolí na srazech představit lidé se slabším vnímáním vkusu a ještě s podivnějším vnímáním času a místa. Už jsme dokázali odpustit hliníková křídla na obyčejných sto dvacítkách, dokonce zvládneme pochopit i stromečkovou úrodu na kolikrát i vydařených a drahých automobilech. Nechť mi majitel tmavě modré polepené Barchetty promine. Ovšem s tímhle inzerátem se však dostáváme do nových dimenzí, zvláště pak uvědomíme-li si, že je tento inzerát poptávkou a nikoliv nabídkou, kdy se majitel snaží prodat svůj vůz se lží.

Přesné znění inzerátu:
17.9. v 10:43  Rubrika: Na rozebrání a do 10.000 - poptávka  
škoda 110 r nebo skoda rapid v tuningove uprave, ktere jede min. 200 km/hod. super stav-platim ihned. diky. praha.

A teď bez legrace. Naprosto nepochybuji, že se tento poptávající dočká se svým inzerátem úspěchu. Při minimální váze Škody 110 R lze totiž se 130kovým motorem z Rapida hranice 200 km/h dosáhnout. Důležitá je však další otázka, a to velice zásadní: Proč???

Maximální rychlost na českých dálnicích je 130 km za hodinu. Samozřejmě, že jízda směr Rozvadov – Plzeň je díky dobrému stavu dálnice naprostou lahůdkou ve vysokých rychlostech, ale to pravděpodobně nebude důvodem shánění takového vozu.  Škoda 110 R, ač na české poměry fantastické coupé, si bezesporu ve své době vyšší výkon zasloužila, jenomže společně s ním by si také zasloužila nekroutící se karoserii a širší nápravy.

Tuning je přece o zvyšování výkonu a změny sériového vozu na individuálně ceněný kousek, namítnete. A naprosto s vámi souhlasím. Ovšem pokud někdo zkouší nalézt na českém internetu jakékoliv auto v rubrice: Na rozebrání a do 10 000 Kč dosahující rychlosti 200 km/h, je důvod se začít obávat na silnicích o svou bezpečnost. I lajcká veřejnost souhlasí kolikrát s tím, že „někteří“ tuneři jezdí mnohem opatrněji než ostatní řidiči. Ovšem pak se objeví řada těch, kteří s horkým řidičákem v kapse zkouší zdolávat rekordy ve vozech, které nikdy na tak obrovský výkon nebyly stavěny.

Nemůžeme výkonově srovnat VW Golf GTI z konce sedmdesátých let a Škodu 120 z roku 1989. Bezednou propast nepřekročí ani výměna motoru. Škodovky jsou našim citům blízké a finančně velice dostupné a nakonec je na nás, abychom na ně byli pyšní, když už jsme nic jiného neměli. Ovšem hledat škodovku, která jede dvě stě a chtít za ni zaplatit jen 10 000 korun je prostě dle mého subjektivního názoru obrovská pošetilost.

Tuning prožívá v současné době boom, ale je nutné se zamyslet, jestli investovat peníze do vozu, který v životě neměl hranici dvě stě kilometrů bez zpevňujícího rámu přesáhnout, nebo koupit raději vůz, který je k takovým rychlostem určen.

 

Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek