Tuning REDAKCE

Nový Boxter v hliníku (13.01.2012)

NOVINKY – Model Boxter zachránil automobilku Porsche. Kdyby se v polovině devadesátých let vedení automobilky v čele s nebojácným Wiedekingem nerozhodlo pokračovat v tradici padesátých a šedesátých let a představit nový dvoumístný roadster, je otázkou, jestli by dneska automobilka byla tak úspěšná. Nicméně Boxter navázal na úspěch Mazdy MX-5 a výsledkem byl neuvěřitelný zájem. Nové fotografie představují třetí generaci oblíbeného roadsteru.

Nová generace dvousedadlového otevřeného vozu nabídne naprosto novou lehkou karoserii, upgradované šestiválce s přímým vstřikováním a kompletně upraveným podvozkem. V exteriéru si pak všimneme evolučního stylingu.

Fanoušci Porsche si všimnou, že vůz je celkově nižší a využívá stylingových prvků z konceptu 918 Spyder. Tedy minimálně v přední části. U 918 Spyder víme, že dostal zelenou pro výrobu a objeví se v následujících letech. Nový Boxter překvapí ale především zadní částí. Designéři se nebáli zadní křídlo integrovat do zadního spoileru. Vychází tedy ze světel a tvoří v přávalu fantazie jakýsi kachní ocásek.

Interiér je chudší verzí kokpitu nejnovější 911. Jsou zde podobná tlačítka, velký displej. Porsche tak začíná vozy představovat v obdobném duchu, což ocení zejména ti, kteří si musí koupit Boxter nebo Cayman z důvodu, že na 911 nemají. Více místa v interiéru slibuje větší rozvor kol.

Karoserie je z hliníku a je značně lehčí než plechový předchůdce. Nový podvozek údajně také šetří na váze. Pod kapotou najdeme v základu 2,7 litrový šestiválec, který nahradí odcházející 2,9 litrový agregát. Přesto, že má motor menší objem, výkon je o 10 koní vyšší. Základní verze Boxteru tak nabídne 265 koní. Z nuly na stovku se dostane malý roadster za 5,7 vteřin.

Sportovnější Boxter S bude mít pod kapotou 3,4 litrový šestiválec o výkonu 315 koní, tedy o pět více, než předchůdce. Z nuly na stovku vystartuje za 5 vteřin. Oba modely budou vybaveny šesti stupňovým manuálem ve standardu, volitelná bude sedmi stupňová dvojspojková převodovka PDK.

Obě varianty překvapí nižší spotřebou oproti minulé verzi. Slabší verze si na sto kilometrů vezme 7,7 litrů, silnější 8 litrů.

Nový Boxter se začne prodávat už na jaře.

Nebrzděte nadoraz - brzové kotouče Zimmermann pro Vaše bezpečí.


-jj-
Foto: Archiv

 

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

 

Nový Boxter v hliníku

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek