Tuning REDAKCE

Seat Altea - replika FR (09.09.2009)

TUNING LIFE - Replika je úmyslná napodobenina původního díla, věrná kopie předlohy, která ovšem není plagiátem ani falzifikátem. Autor repliky totiž nepředstírá, že nejde o originál. Ve světě automobilů se tak již delší dobu formuje zvláštní odnož tuningu, která má za cíl upravit vůz do podoby speciální limitované nebo sportovnější verze. Cílová podoba vozu je však v zásadě originálem sériového, i když speciálního, vozu. Na toto téma se vedou na internetu rozsáhlé diskuse, a to nejen u nás, ale i v zahraničí. Zástupcem tohoto stylu je bezpochyby Seat Altea FR Oldřicha Trefila z Brna. Jemu ovšem vzhled klasického modelu FR nestačil.

Seat Altea FR (Formula Racing) se na trhu objevil s dvoulitrovým agregátem o výkonu 170 koní. Edice FR tak nabídla kromě silného motoru také upravenou karoserii. Přepracovaný přední a zadní nárazník doplnila dvojice chromovaných výfuků a stříbrné kryty zrcátek. Ve verzi FR se objevila sedmnácti palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/45. Interiér vozu se pak v sériové verzi změnil díky anatomickým sedačkám s dvoubarevným čalouněním a logem FR. Své místo si v interiéru našla nová hlavice řadící páky a nové bílé budíky na přístrojové desce.

U Oldovy Altey se šlo podobným směrem. Vůz se dočkal nových nárazníků, tuner dolakoval prahy a vybavil zadní nárazník dvojicí chromovaných koncovek výfuku. Po vzoru originální FR nalakoval zrcátka do stříbrné barvy. Ovšem tím tuning exteriéru neskončil. Boční okna a zadní okna byla již ve výrobě vybavena tónovanými okny. Ve stejném odstínu tak nechal Olda zatmavit také přední okno. „Všechny plasty a znaky na voze jsou lakovány v leské černé barvě,“ prozrazuje tuner.

Nejen na znacích, ale také B sloupcích můžeme najít lesklou černou barvu. Ze zadního nadpisu Altea zbyla jenom TEA ve stejném zpracování. Nepřehlédnutelným detailem může být kryt stěračů, který se dočkal stejného lakování.

Na první pohled to ovšem nejsou lakované plasty, které kolemjdoucího překvapí. Jsou to totiž dvaceti palcová kola Audi RS4 obutá v pneumatikách o rozměrech 235/30. Stavitelný podvozek KW poslal vůz o 100 milimetrů k zemi. Díky tomuto zásahu si Altea vysloužila nezaměnitelný vzhled, který neznalým může připomínat model Leon.

Pod kapotou decentně upraveného vozu najdeme 1,9 litrový TDI agregát, který má díky čipu výkon 130 koní. Oldova Altea tak v exteriéru 100% kopíruje originál, pod kapotou ovšem o 40 koní ztrácí. Proto také tuner neupravil brzdy, které jsou ovšem v kontrastu s obrovskými koly velmi malé.

Úpravce Altey začal upravovat také interiér. Loketní opěrka je v alcantaře, budíky mají bílé polepy a kaplička přístrojů byla nalakována do černé klavírové barvy. Kolem řadící páky si můžeme všimnout chromovaného rámečku. Sedadla jsou sériová a jejich úpravu zatím majitel vozu neplánuje.

Oldřich v současné době pracuje na úpravách jedničkového Volkswagenu Golf. O detailech zatím hovořit nechce. Soudě ovšem dle kvality úprav Altey, máme se v létě na co těšit. Fotogalerii naleznete ZDE.

Text a foto: Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz
redakce@tuninglife.cz

 

 

Seat Altea - replika FR

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek