Tuning REDAKCE

SEMA za to může: Chci Mustang (19.11.2004)

tuning-aktuality/19_11_2004_sema/logo_sema_01 SEMA za to může: Chci Mustang

Zatímco ženy se ve většině případů spokojí s každoměsíčním nákupem několika párů bot, kabelek nebo hodinek, muži jsou zaměřeni na náročnější hračky a hlavně jsou ochotni si pro jejich pořízení půjčit nemalou částku. Zosnované plány pak musí přesně zapadat do všech koleček obrovského soukolí a hlavně vycházet pod hranicí měsíčního platu. Leasing je jedna možnost, druhá je půjčka a třetí šetřit, šetřit a šetřit. Anebo dědit. SEMA v Las Vegas s sebou přinesla premiéru nového vozu, který přesně před čtyřiceti lety zachvátil Ameriku. Ford Mustang. Starý je dobrý, ale na údržbu v České Republice přece jen trochu náročný. Ale nový vůz se stejně dravým vzhledem. Sem s ním. A to nejlepší na konec začátku. Cena základního modelu je necelých devatenáct tisíc dolarů.

Měl jsem jasno. Sledoval americké servery se články o tomto voze a zároveň zjistil, že na nejsilnější verzi mít prostě nebudu. Ale i těch 210 koní a čtyřlitrový šestiválec je hodně slušná výbava na jinak celkem nudnou českou krajinu. A tak to začalo. Shánění informací jak tento vůz v přepočtu při kurzu 26 korun za 1 dolar s cenovkou 494 000 Kč dostat na českou půdu. Směšná cena za legendu, i když novou.

Německo je pro Čechy nejčastějším zdrojem dovozu automobilů a defakto lze vůz pořídit za dobrou cenu včetně převozu. „Když byl Kamilův tahač plnej, tak se jelo po ose s českýma SPZkama,“ směje se Marek a vzpomíná na plodná léta dovozů. „Tenkrát se dalo přivézt všechno a přihlásil jsi to. Ale dneska? Limity znamely konec,“ dodává.

Jenže Amerika je mnohem dál než Německo nebo Švýcarsko. A tak začalo shánění dat a faktů. A pak to šlo jak na běžícím páse. DPH v Americe od 3 do 8 procent z ceny vozidla. Transport vozu od prodejce do přístavu, kde se nakládá na loď. Celkem 10 400 korun. Naložení na kontejner a vyřízení dokumentů za další 3 900 korun. A pak lodní doprava za 32 000 korun. K této částce je nutné připočítat pojištění proti ztrátě, potopení lodi nebo poškození vozu zpravidle něco kolem 12 000 Kč. Další přístavní poplatek 4 500 korun, dovoz kamionem z Německa do Čech za zhruba 25 000 korun. Celní dokumenty a fyzické proclení automobilu Clo 10 procent, něco přes padesát tisíc. Česká daň z přidané hodnoty a úprava vozu na normu Evropské Unie – přes 150 000 korun. Takže homologace a zrušení oranžových předních obrysových světel, instalace zadní mlhovky a vystavení technického průkazu. To vychází průměrně na 30 000 korun. Ve finále už stačí jen zkušební stanice a prohlídka. Ale opět za uvedení vozu do provozu zaplatíte na padesát tisíc korun.

Sen se v této fázi rozplynul, protože se cena nebezpečně přiblížila k milionu korun. V Německu se Mustang prodává v základní verzi přes milion a to samé i v České Republice. Takže co dodat závěrem? Splnění snu se nekoná, ale rozhled o cenách nových vozů z Ameriky trochu jasnější.

Ford Mustang se jistojistě objeví díky svému charisma také v ČR a přiznávám se bez mučení již dnes. Majitele budu proklínat za jeho obsah a možnosti peněženky. Mustanga chci pořád, ale jsem smířen s tím, že ho prostě mít nebudu.

 

Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz
Foto: Archiv

 

mask/orange_ctverec  Pár obrázků nového Mustanga

     

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek