Tuning REDAKCE

Setkání s GTI... 3. díl (10.09.2004)

tuning-aktuality/06_09_2004_golf/logo_golf_01Setkání s pozoruhodnými GéTéÍčky... 3. díl

Poslední díl seriálu představí vozy upravené především turby. Gigantické hodnoty koňských sil i rozdílné tváře karoserií. Golf stále žije a tunerům je jedno jestli je jedničkový, dvojkový, trojkový, čtyřkový nebo pětkový. Tuní se všechny a úspěšně.

 

Dvoulitrová turba

Ačkoliv je výběr nejsilnějšího modelu před započetím tuningových úprav, tento pár Golfů nezačal touto cestou. Ačkoliv jde o dvoulitry, nikdy nebyly moc rychlé. Majitelé těchto Golfů se brzy rozhodli učinit vážný krok za dosažením zvýšení výkonu. Použili turbo New Dimension přidělané na upraveném vodou chlazeném IHI RHB5 turbu. Vůz disponuje závodními pružinami Eurosport. Kola Black Labels zdobí pneumatiky Nitto 555. Spojlery jsou od ABD. Tento Golf vyvine sílu stáda 225 koní a to díky dalším úpravám vačky, chlazení a komprese.

Druhý golf v barvě benátské modři je opatřeno EIP turbo kitem. EIP systém je založen na modifikovaném Garret T3 Stage 3 super 60 turbu od Turboneticu ve spolupráci s Delta Gate taktéž od Turboneticu. Díky tomu vůz vyvine 220 koní při 4750 otáčkách. A těchto hodnot dosahuje bez použití nitro systému ZEX infovations. Motor dýchá díky vzduchovému filtru Weapon R, nasávač byl použit z Pontiacu TransAm z roku 1976. Bodykit patří firmě Wings West. Nechybí tlumiče od Tokico Illumina.

 

Abt GTI IV

Abt tuning je znám pro své kreace na vozech Audi. Zde se ovšem tuningová firma pustila do čtyřkového Golfa za dosažením maximálního úspěchu. To se podařilo, protože i po několika letech tahle decentní úprava vypadá pořád skvěle. Vedle Abt spojlerů je vůz oblečen do osmnáctipalcových kol od Abt s pneumatikami o rozměrech 215/47. Motor o obsahu 1.8 litru vyvine sílu 150 koní. S použitím velkého KKK turba se síla zvětšuje o 85 koní ve spolupráci s velkým intercoolerem a vzduchovým filtrem. Z nuly na stovce je tento golf za 6,4 sekundy, maximální rychlost se pohybuje kolem 240 km/h. Vůz nese označení VS4. Více na: www.abt.de

 

Golf RSI

R32 je dokonalá. Ovšem tři roky před uvedením R32 se na silnici objevil giganticky zabiják RSI od HPA. Koncept byl založen na Golfu z roku 2000 s přidáním modotru 12V VR6. Automobil byl montován z dílů Golfa, Jetty (Bory), TT a A3. Najdeme zde HGP turbo. Při motoristických testech se tento rychlík blíží k hodnotám 750 koní. Přízemnější hodnoty pak hovoří o 441 koní. Pneumatiky Yokohama A 520 na sedmnácti palcovýh kolech o rozměrech 215/45 vepředu a 235/40 vzadu drží vůz na silnici jako přibitý.

 

16V GTI Turbo

V devadesátých letech experimentovala firma AMS s turbo kitem pro oblíbený 16V motor. Systém zahrnoval vodou chlazené Garret T3 turbo, upravený AMS výfuk, modifikovaná hlava k nižší kompresi, intercooler a AMS přizpůsobivé ECU. Golf dosáhl tímto výkonu 244 koní při 5800 otáčkách. Na tak „starého“ golfa je tento výkon naprosto dokonalý a naprosto dává znát, proč byly golfy a stále jsou tak oblíbenými automobily.

 

Jiří Juránek (s využitím podkladů EC)
redakce@autodoplnky.cz
Foto: Archiv

 

mask/orange_ctverec  Pár obrázků oblíbených VWéček

     
     

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek