Tuning REDAKCE

Škoda 120 Metalschrott (11.11.2009)

TUNING LIFE - Neměla šanci se zúčastnit Tuning Cupu, při svém současném nastavení ani sprintů. Přesto ale vyrazila dech všem přijíždějícím návštěvníkům Mimoňských válek, které se konaly na konci srpna. S pracovním názvem Metalschrott představili tuneři z Karlovarska netradiční provedení Škody 120. Top Chop, silný motor a povedený design. Zatím bez laku a interiéru, ale základ funguje už nyní. A připoutejte se, původní motor byl nahrazen silným agregátem z Tatry 613…

Jde o první typ Škody 105 – 120, ročník 1977. Byla to klasická škodovka, kterou Honza Hespodarik koupil od bratránka, ten škodovku zase koupil od jednoho starého dědy. Přestavěli jsme ji na M a dali do ní 1,8čku z Golfa. Pak jsem si ale postavil svoje vlastní auto a neměl jsem na škodovku čas. Nakonec jsme tam dali motor z Favorita a postavili auto na značky. Prostě klasika,“ vysvětluje začátky úprav Petr Sedláček, který je autorem současné podoby automobilu.

Majitel vozu chtěl ovšem přestavět vůz na rallye verzi LR. Koupili jsme blatníky a kola.  Chtěli jsme upravit motor z Favorita – kovaný písty a tak, prostě aby to vypadalo jako originál LR. Pak jsem ale řekl Honzovi, že sice auto bude mít výkon 130 koní, ale každé dva mesíce budeme muset na motoru makat. Tak jsme začali premýšlet, jaký do škodovky seženeme motor,“ prozrazuje Petr, který sám vlastní eRko s motorem z BMW.

Podle tunerů byla favoritem Tatra 613. Je to české auto, které se chlubí výkonným šestiválcem. Nákup rozestavěné Tatry v plynu tak zajistil, že se postupem času podařilo motor včetně náprav zabudovat do karoserie mladoboleslavské klasiky. Největší problém byl přitom s tatrováckými nápravami, které jsou o pět centimetrů širší než u škodovky. Výsledkem je tak nastavování prahu, jejichž základem se staly prahy ze Škody Felicie.

Ty jsou navařeny na prahy puvodní. Nakonec je ale kompletní náprava z Tatry 613 na úzké Škode 120 zapracovaná tak, ževypadá, jako by tam patřila. Přední náprava je škodovácká, zustaly zde sériové tlumiče, pružiny nahradily měchy. „Plánujeme vzduchový podvozek na celém autě,“chlubí se Petr.

Motor má zatím výkon něco přes 150 koní, karlovarští tuneři však plánují řadu změn, které by měly výkon katapultovat až ke 180 koním. Na první pohled každého zaujme především snížená strecha. Top Chop si vyžádal spoustu práce, řezání a nastavování oken. „Do té doby jsme videli sníženou střechu jen u Rapida. Viděl jsem takové už tři Rapidy. Napadlo nás, proč bychom nemohli snížit střechu u 120tky?“ Petr poodhaluje také vznik zadní části vozu, kde se zabydlely upravené zadní svítilny z Volkswagenu Golf III. „Původně jsme měli světla z BMW, jenže ta byla příliš kulatá. Vůbec se k tvarum karoserie nehodila,“ ríká Petr a hrdě ukazuje na dobře spasované svítilny. Design zádě je čistý nejen díky světlům, ale také úpravě místa pro poznávací značku. Tu zatím vystřídal nápis Metalschrott.

Vůz byl zbaven všech nárazníků, čistému designu napomohlo také zpracování předních partií. Ačkoliv světla na první pohled připomínají svítilny z modelu Fabia, pravdou je, že pochází z modelu vyšší řady. „Jsou to světla z Octavie, akorát bez blinkrů. Blinkry jsou nyní v čočkách, kde měly být mlhovky,“ sděluje tuner.

Nejvetší potíže byly při napasování oken. Přední okno se instalovalo den před vyjetím na Mimoňské války. Výsledkem byla špatná manipulace a prasknutí předního skla. Jelikož tuneři žádné další v záloze připravené neměli, museli pracovat s popraskaným sklem. Boční skla jsou vyrobená. Jde  o klasické lepené rovné sklo. Zadní sklo zatím nahradilo plexi. Tuneři chtějí ale plexisklo vyměnit za lepší materiál. To je ovšem zatím ve fázi vývoje.

Stejně tak je ve fázi vývoje i interiér a celková podoba vozu. Už nyní tvůrci vědí, že půjde o showcar. Do Mimoně ho přivezli na podvalníku a do budoucna z něj hodlají udělat leštenku, která bude vynikat nejen netradičním exteriérem, ale i atraktivním interiérem. Tomu všemu má vévodit upravený motor. „Chystáme se vuz nalakovat do vínové barvy ze vzorníku
Peugeot. Zatím jsme se ještě nerozhodli, jestli bude lak matný nebo leský.

Nějaké plány máme, ale finální podobu zatím neprozradíme,“ dodává Petr Sedlčcek.

Automobil Honzy Hespodarika se pod taktovkou Petra Sedláčka změnil v atraktivní sedan, který ve svém  finále muže být velmi ceněným vozidlem českých srazů. Stavitel by chtěl poděkovat přátelům a společnosti PM.

Fotogalerie ZDE.

Text a foto: Jiří Juránek
tento článek vyšel v osmém čísle magazínu Tuning Life

 

 

 

Škoda 120 Metalschrott

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek