Tuning REDAKCE

Tuning Party HK: nejlepší sraz (28.06.2004)

loga/autoklubTuning Party Hradec Králové - nejlepší sraz

Hradec Králové se definitivně stal nejvýznamnějším centrem všech nadšenců tuningu a majitelé upravených vozů. Uplynulý víkend hostil na letišti v Hradci Králové obrovskou megashow vůně benzínu, krásných vozů, síly, krásných žen a bohužel také neukázněnosti. Tuning Party Hradec Králové však letos byla zcela bez pochyb nejlepším srazem letošního roku a pořadatelé srazů, které budou následovat, se musí smířit s tím, že budou do jisté míry srovnávání z Hradcem Králové. Počasí vyšlo a upravené vozy se tak mohly chlubit svými laky v paprscích sobotního slunce. A to, že nebyly na srazu jen tak nějaké vozy, svědčí i přítomnost několika Ferrari, Lamborghini nebo Porsche.

Pořadatelé srazu Xcars dbali na perfektní navigaci na letiště a i člověk s absolutním orientačním „nesmyslem“ musel cestu na letiště najít. Prostě pořadatelsky neměla akce chybu. A jak to všechno probíhalo?

Fronty u hlavní brány jsou dlouhé, ale odbavení probíhá celkem rychle. Stovka za auto, dvě stovky za osobu. Panečku, to bude vejvar. Letištní plocha je narvaná k prasknutí a hledat v deset hodin místo k zaparkování je téměř nadlidský úkol. Především díky návštěvníkům, kteří houfně obklopují vystavené automobily. Relativně pěknej flek na trávě a hurá do akce. Ještě kontrola baterek do fotoaparátu a vzhůru na lov. Při několika tisícům automobilů člověku dojde, že tuning je v současné době asi na špici vyjma několika absolutně příšerných pokusů o vkusnou (nevkusnou!) úpravu vozů.

Fialové BMW 2000 a o kousek dál Ford Cortina s dokonalým lakem, dokonalými chromy, dokonalým motorem a dokonalým interiérem. Moje krevní skupina. Obdivuji její výfuky vedené před prahy a usmívám se nad schopností lidí dávat věcem duši. A už je zase v záběru! U oranžové „čeliky“ stojím asi dvě minuty. Digitální fotoaparát drží v ruce každý třetí návštěvník a ostatní se rozhodli nebrat ohled na jejich fotografické aktivity. Kruci, zase. A teď pro změnu zalezlo slunce. Dívám se na obrovský šedý mrak a obávám se deště. Nepřišel!

Automobily byly zaparkovány v několika řadách a i přes obrovský prostor vše působilo velice vyrovnaným dojmem a návštěvník neměl problémy s orientací, která auta viděl, a která ne. Několik upravených octavií, rozdělaný Rapid s velmi nadějnými tvary a zvláště zadními světly (viz. Fotogalerie) a další CRX.

Tuning párty navštívila řada polských nadšenců, kteří hrdě projíždeli letištěm tam a zpátky (do zblbnutí). Mávají polskou vlajkou a v tmavě modré Calibře jich je snad šest. Za chvíli objevuji natuněné Seicento. Opět Poláci. V průběhu dne pak doráží Daewoo Matiz. Naši polští kolegové se asi zhlídli v menších vozech. Občas nuda, občas nadšení a velký respekt před tunerem Opelu Kadett, který z tohoto vozu vytěžil opravdové maximum a v rámci sekce Vertigo Tuning dokázal všem zúčastněným, že Kadett nemusí být vždycky jen Kadett.

Několik set diváků už lícuje plochu určenou ke sprintům. Na levé straně je narváno a na druhé dělí diváky od plochy plot. Dva lidé odcházejí, tři ladné skoky a místečko je volné. Ještě vystoupení cyklistů, parádní kousky malé koloběžky a v dálce už to hřmí, když Miloš Beneš z GMC Racing teamu startuje čtyřsetkoňovou placku B3 LeMans. Tahle věcička je ve skutečnosti plackou na kolečkách a při svých 600 kilogramech umí z nuly na sto za neuvěřitelných 2,5 vteřin. Mistr České Republiky v závodech do vrchu také sílu tohoto oranžovočerného ďáblíka s radostí ukázal.

Sprinty se daří a některým vozům to opravdu akceleruje. Občas se diváci smějí, když to škodovka natře nějakému zahraničnímu vozu. Na place už je Lamborghini a moderátor sprintů situaci dramatizuje a nechává návštěvníky se těšit na souboj Lamba a luxusní Audiny. Lambo však přijelo na sprint bez registrace a jeho start si vychutnávají návštěvníci až zhruba po půl hodině.

Tak, nafotit další vozy a shlédnout nabídku prodejců, mezi kterými jsme nechyběli ani my s Autodoplňky a případně koupit nějaký ten díleček do autíčka. Xplod láká zákazníky na tanec a hudbu, zatímco ostatní vřele doporučují své slevy.

Do areálu přijíždí double VW Passat s domácím kinem a stylovým alpským barem a v závěsu Hovado Alfa Romeo Spider a Hovado Warburg 311. Ze srazu odjíždím dříve, protože už v neděli ráno musím být v Německu, ale i na zpáteční cestě mi zůstavá na rtech úsměv, který mi však chladne po setkání asi se třemi idioty, kteří se na mě lepí a později nebezpečně předjíždí, ačkoliv můj tachometr ukazuje 110 km/h. Možná bys měl jít taky na sprint říkám si a zpomaluju na devadesát. Slunce svítí, střecha mého Golfa cabrio je stažená a domů to mám už jen osmdesát kilometrů.

Tuning party v Hradci Králové dokazuje, že tuning je opravdový fenomén, který sdružuje lidičky na celém světě. A i když je tento koníček neskutečně drahý, pocit z dobře vykonané práce a pozitivní ohlasy na upravený vůz za to prostě stojí. Příští Tuning Party si užiju celou a ať už to bude jakkoliv, stoprocentně budeme moc obdivovat další nově upravené vozy.

Jiří Juránek
redakce@autodoplnky.cz
Foto: Autor

mask/orange_ctverec  Pár obrázku z Tuning Párty Hradec Králové 2004

     
     

 

Kompletní fotogalerii naleznete ZDE

zpět na seznam všech novinek

Sdílet na facebooku Přidej na Seznam Přidej na Google Přidej na Netvibes pošli na vybrali.sme.sk TopČlánky.cz Přidej odkaz na Bookmarky.cz

Výběr dle kategorie


Nápověda k search +

- napište požadované klíčové slovo (neklikejte, nemačkejte Enter)
- napište minimálně 3 písmena
- výsledky hledání můžete více omezit použitím více klíčových slov (např. vana mondeo)
- používejte jednotlivá klíčová (např. filtr green punto)
- hledání nerozlišuje diakritiku
- hledá v názvu kategorie, názvu produktu a kódu zboží
- najetím myši na text se zobrazí obrázek, popis a cena zboží
- kliknutím na odkaz zobrazit na pravé straně se zobrazí všechny nalezené položky
- kliknutím na odkaz načíst další se načte více nalezených položek