Memoriál Ing. Vojtěcha (19.11.2008)
První ročník memoriálu Ing. Vojtěcha patřil do režie Josefa Pekaře
Mělnický pilot Josef Pekař zvítězil v prvním ročníku memoriálu Ing. Vojtěcha, v poháru cestovních vozů, který dal možnost dalšího využití vozů, jenž startují také v MMČR na okruzích, či v zahraničních seriálech podobné koncepce.
Memoriál Ing. Vojtěcha má za sebou první ročník. Navštívil autodromy v Brně, Mostě, Salzburgringu a sezónu zakončil na Oscherslebenu v Německu. Celkem bodovalo 56 závodníků, ze šesti zemí Evropy.
Pohár cestovních vozů se jel jako pocta velké legendě Ing. Zdeňka Vojtěcha, který startoval v minulosti v ME cestovních vozů a byl mistrem ČSSR v závodech na okruzích. Pro značku Škoda také dokázal zvítězit v ME cestovních vozů 1981.
První závod v Brně ukázal, co asi bude účastníky memoriálu čekat. Zvítězil v něm přesvědčivě Slovák Milan Bezák na Porsche 911 GT3 Cup. Velmi však do pořadí na předních místech promluvili jezdci s vozy BMW M3, kteří bodovali v kategorii do 3500ccm3. Velmi vhodné rozdělení v kubatůrách do 2000, do 3000, do 3500 a nad 3500ccm3, dávalo možnost zvítězit nejen ve své kubatůře, ale sbírat body i do konečného účtování memoriálu. Toho mohli využít jezdci se slabšími vozy. Ve dvoulitrech startovalo v Brně, v rámci závodů FIA WTCC, jen šest vozů.
Druhý podnik v Mostě, kde se opět odjeli dvě závodní jízdy, patřil znovu Bezákovi, který má zdejší okruh velmi oblíbený. Dvě stříbra si odvezl Dan Suchý s BMW M3 GTR. Ovšem podle papírových předpokladů se asi mělo více dařit Nielbockovi s Porsche GT2. Naopak mezi nejslabšími si poháry rozdělili Kubišta s Bažatou. Ve středu pole se pohybovaly vozy BMW 130i, které si jinak bojovaly i v BMW 1 Challenge.
Pohár cestovních vozů se z Mostu vrátil opět do Brna, kde udělal společnost FIA GT, tedy závodům zatím evropské úrovně. Celkově tam zvítězil Ján Daniš se strojem Ferrari 430 GT2, na kterého už Bezák nestačil, protože to je bohužel daleko silnější vůz. Druhý den ho pak vystřídal Hynek Charous se stejným vozem. Do klasifikace pak promluvili i Robert Šenkýř, Robert Lucák, nebo Rudolf Machánek. Poprvé se představili jezdci s vozy Škoda Octávia Cup. V kategorii do 3000ccm3 startovalo hned devět stejných krasavců BMW 130i. Velmi kvalitními jízdami se o slovo začal hlásit, doposud nenápadně jedoucí Pekař s Peugeotem 306 Maxi.
Další díl se konal na Salzburgringu v Rakousku. Ten se jel jako součást zóny střední Evropy, kde také startovala většina českých jezdců. Na rychlém okruhu se dařilo silným vozům, a tak nejlépe zajel Doc. Nielebock s Porsche GT2. Nestačil na něj ani krajan Bode, ani Dick Květňanský s K1 Attackem. Zatím největší úspěch zaznamenala novinka ze stáje RSI. BMW M3 E92 si počínalo medailově a Tadeáš Staněk tak přivezl první výraznější úspěch nového vozu. Třetí místo znamenalo také velký bodový příděl v kategorii nad 3500ccm3. Ostaševski sice vyhrál dvoulitry, ale Pekař sbíral body pěčlivě. Firla si spolu s Mildem rozdělili vítězství mezi jedničkovými bavoráky.
Závěrečný závod sezóny viděli diváci na Oscherslebenu, při víkendu ADAC Borde Preiss. I tomuto klání kraloval Němec Nielebock, jenž měl dobrý náskok díky technice.Sekundovat se mu snažil Petr Kačírek s BMW M3 GTR, ale také Němec Schulze s Nissanem 350Z, nebo Jürgen Bode s Porsche 997 Cup.
Celkově letos v prvním memoriálu Ing. Vojtěcha zvítězil Josef Pekař na Peugeotu 306 Maxi, před Danem Skalickým s BMW 130i a Petrem Kačírkem na BMW M3 GTR.
Ale poháry se rozdělovali i v jednotlivých kategoriích.
Té nejslabší do 2000ccm3 kraloval celkový vítěz Josef Pekař s Peugeotem 306 Maxi. Do klasifikace si započetl celkem 129,53bodů. Druhé místo zastal Vladimír Ostaševski a bronz si zasloužil Radek Bareš s Alfou Romeo 147 GTA.
Třílitry, stejně jako pohár pro nejlepšího jezdce BMW 1 Challenge, patřil Němci Mildemu. Bojovalo se povětšinou se stejnými vozy BMW 130i, až na výjimku, kterou tvořil Seat Leon TDi s Matějovským a Hybáčkem za volantem. Druhý skončil Skalický a bronz získal Firla junior, který tak mohl jen vzpomínat na loňský triumf mezi bavoráky. A to mu ještě šlapal na záda Litevec Ribko.
Třiapůllitrová divize přinášela do seriálu pěkné souboje vozů BMW M3. S malým náskokem nakonec zvítězil Petr Kačírek, před Danem Suchým a letošní bronz zamířil do sbírky Marcela Kusína.
Nejsilnější kategorie nad 3500ccm3 nakonec patřila Milanu Bezákovi, který však na zahraničních autodromech nestartoval. Na vítězství mu to ale stejně stačilo, protože se poslední závod na Oscherslebenu pro malý počet startujících do celkového hodnocení nepočítal. Stříbro patří Nielebockovi s Porsche GT2 a bronz dalšímu Němci Bodemu s Porsche 997 GT3 Cup.
Toť je výčet letošní sezóny. První ročník se vydařil, vyplnil závodní pauzy v MMČR na okruzích, čímž dal možnost svezení i v dalších závodech na českých okruzích. Navíc pohár cestovních vozů nabídl možnost startovat v dobře vybraných kubatůrách a o celkovém vítězi tentokrát nerozhodoval jen objem motoru. A teď již nezbývá, než se těšit, že se s memoriálem Ing. Vojtěcha uvidíme i v následujích sezónách, kde vyplní, stejně jako letos, místa při závodech světových závodních sérií.
Celkové pořadí memoriálu Ing. Vojtěcha 2008:
Josef Pekař – Peugeot 306 Maxi – 129,53 bodů
Dan Skalický – BMW 130i/BMW M3 E92 – 110,44
Petr Kačírek – BMW M3 GTR – 108,91
Vladimír Ostaševski – Renault Clio – 106,34
Daniel Milde (D) – BMW 130i – 102,46
Dan Suchý – BMW M3 GTR – 101,86
Milan Bezák (SK) – Porsche 911 GT3 Cup – 89,81
Lumír Firla jr. – BMW 130i – 88,70
Jiří Bažata – Škoda Octávia – 70,74
Marcel Kusín – BMW M3 GTR – 64,40
Vláďa Rožánek, memoriál Ing. Vojtěcha 2008